Het Klavertje

 

Literatuur


BAERT, K. (2002). ADHD, Op één spoor?. Leuven: Uitgeverij Garant.

BARKLEY, R.A. (2001). Diagnose ADHD, een gids voor ouders en hulpverleners. Amsterdam: Hartcourt Book Publishers.
BERTRANDS, E.; DE MEDTS, C.; DESCHEPPERE, G. (2005). Kleuterstappen in beweging. Leuven: Acco.

BOLLAERT, R. (2003). Zit stil! Op school, omgaan met kinderen met ADHD in de klas,een gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners. (x) Uitgeverij Lannoo.
CAMI, G. & VAN HEES, V. & VAN VOOREN, V. (2006). Onleesbaar!!! Kinderen  met schrijfmotorische problemen in de klas. SIG

CEYSSENS, M. (2002). Il schreif faut – Omgaan met dyslexie. Tielt: Uitgeverij Lannoo.

COMPERNOLLE & DORELEIJERS (2002). Zit stil!, handleiding voor het opvoeden van overbewegelijke kinderen. Tielt: Uitgeverij Lannoo.
COOREMAN, A., & VAN DEN BOSCH, H. (1995). Als spelling een kwelling is… Antwerpen: Standaard Uitgeverij.

COOREMAN, A., & BRINGMANS, M. (2003). Ik heet niet b(d)om – Leren leven met leerstoornissen. Leuven: Acco.

DEKKER,  A. (2000). Ze noemen het ADHD,lotgevallen van een moeder en haar kind. Lisse: Uitgeverij Swets & Zeitlinger.
DEWITTE, G. & CALMEYN, P. (2007). Mijn kind heeft DCD. Tielt: Uitgeverij Lannoo.

DEWITTE, G. & CALMEYN, P. (2004). Kinderen met ontwikkelingsdyspraxie, leidraad voor begeleiders en ouders. Leuven: Acco.
DUMONT J. J. (1994). Dyslexie – Theorie, diagnostiek, behandeling. Rotterdam: Lemniscaat.

GHYSENS, L. (2005). Kinderen met dyscalculie rekenen op jou. VCLB Ninove

HALLOWEL,  M. & RATEY, J.J. Hulpgids ADHD, de meest actuele en complete gids voor het succesvol leven met ADHD. Amsterdam:Uitgeverij Nieuwezijds.
HARTMANN, T. ADHD, de complete gids voor kinderen en volwassenen. Berchem: Uitgeverij Epo.
HELLINCKX, W., & GHESQUIÈRE, P. (1999). Als leren pijn doet – Opvoeden van kinderen met een leerstoornis. Leuven: Acco. 

HOFMEESTER, N. (2003). Studeren met dyslexie. Antwerpen: Garant.

J/M vakblad voor ouders, nr 10, oktober 2001

LITIÈRE, M. (2002). Mijn kind leert schrijven en hoe ik kan helpen. Tielt: Uitgeverij Lannoo.

LITIÈRE, M. (2003). “Ik kan dat niet!” zegt mijn kind – Omgaan met faalangst bij kinderen. Tielt: Uitgeverij Lannoo.

NIEUWENBROEK, A., & DE VRIES, J. (1991). Dyslexie in de les. Nijmegen: Berkhout NV.

PIRO, G. ; VAN ROOSBROECK N. (2003). Als spreken niet vanzelfsprekend is… . Destelbergen: SIG.

SCHELKENS, M. (2005). De letterkabouter – Een speels oefenprogramma voor het remediëren van spellingsproblemen. Leuven: Acco.

SHAYWITZ, S. (2005). Hulpgids dyslexie – Een nieuw en volledig, op wetenschappelijk onderzoek gebaseerd programma om leesproblemen te overwinnen. Amsterdam: Uitgeverij Nieuwezijds.

STES, R. (1997). Articulatiestoornissen: Fenomenen, oorzaken en behandeling. Leuven: Acco.

TIMMERMAN, K. (2003).  Een persoonlijke denk- en leerstijl. Leuven: Acco.

TIMMERMAN, K., & CEYSSENS, M., & LITIÈRE, M. Diagnostiek in 3-D – Multidisciplinaire diagnostiek gericht op handelen en begeleiden. Leuven: Acco.

VAN NEER, R. (1985). Concentratie op school. Antwerpen: Uitgeverij Zwijssen.

VAN PEER, D. (1984). Schrijfspoor, theorie, diagnostiek, behandeling van schrijfstoornissen. Antwerpen: Uitgeverij Zwijsen.
VAN WAELVELDE, H. & DE MEY, B. (2007). Kinderen met Developmental Coördination Disorder, Als (ook) bewegen niet vanzelfsprekend is. Antwerpen: Standaard Uitgeverij.
VERLIEFDE, E. (2003). “Geef me de tijd”. Kinderen met leerproblemen in de klas. Leuven: Acco.

VRIENS, J. (1996). Ga jij maar op de gang. Houten: Uitgeverij Van Goor.

naar boven